Середа, 17.01.2018, 21:14
Вітаю Вас Гість | RSS

Загальноосвітня школа I-III ступенів №1 м.Селидового

Ласкаво просимо на наш сайт !!!!!

Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 328
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
<
Форма входу

Директор школи, учитель математики вищої категорії

Шведченко Тамара Миколаївна

 

Директор школи, учитель математики вищої категорії

 

Візитна картка

 

1. Прізвище, ім’я ,по батькові    Шведченко Тамара Миколаївна

2. Дата народження 31 грудня 1958 р.

3. Освіта вища, Слов’янський педінститут

4. Спеціальність за дипломом вчитель математики

5. Посада  директор школи, вчитель математики

6. Стаж педагогічної роботи 37 років

7. З якого часу працює в ЗОШ№1 з 1980 року

8. Рік атестації, висновки 2013 рік, присвоєно категорію „ Спеціаліст вищої категорії, старший вчитель”

9. Курсова перепідготовка 2017 рік

 

Використання педагогічних інновацій на уроках математики

Життя прикрашається двома речами:

математикою і її викладанням

 

Вступ

Завдання вчителя не доносити істину, а вчити її знаходити. Спочатку учня треба зацікавити, навчити хотіти, а вже потім – знати й уміти. Процес навчання є своєрідним процесом самостійного відкриття чого то нового для себе, але уже відомого в науці. Одним із шляхів реалізації цієї ідеї є впровадження інноваційних технологій на уроках математики з метою розвитку творчої самодостатньої особистості, успішної в житті людини.

Актуальність теми пов’язана із сучасними тенденціями в педагогіці. В наш час як теоретична так і практична педагогіка характеризується переосмисленням й зміною багатьох поглядів і підходів, відмовою від деяких застарілих традицій і стереотипів. Сьогодення потребує від педагога - практика високого професіоналізму, володіння сучасними технологіями навчання та виховання, бажання та вміння постійно вчитися та самовдосконалюватися, творчого підходу з одного боку й деякої прагматичності із іншого та раціоналізму.

Сучасна освіта – це освіта для людини. Її стержнем є розвиваюча, культуро творча складова, виховання здатності до самоосвіти і саморозвитку особистості, яка вміє використовувати набуті знання і вміння для розв’язання проблем, критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, прагне змінити на краще своє життя.

В Державному стандарті базової і повної середньої освіти зазначено: «Якість математичної підготовки молодого покоління – індикатор готовності суспільства до соціально економічного розвитку, мобільності особистості в освоєнні і впровадженні нових технологій і правильного використання сучасної техніки, сприйманні наукових і технічних ідей. Тобто від якості математичної підготовки залежить науковий, технічний , технологічний, економічний і оборонний потенціал держави.»

Відповідно до нового Державного стандарту базової і повної середньої освіти основною метою освітньої галузі « Математика» є: розкриття ролі та можливостей математики у пізнанні та описанні реальних процесів і явищ дійсності, забезпечення усвідомлення математики як універсальної мови природничих наук та органічної складової загальної людської культури; розвиток логічного, критичного і творчого мислення учнів, здатності чітко та аргументовано формулювати математичні знання і вміння під час вивчення інших навчальних предметів.

Але якісну математичну підготовку неможливо надати молодому поколінню, використовуючи лише традиційні прийоми та методи навчання. Сучасному педагогу необхідно так планувати навчальний процес, щоб кожен здібний учень мав змогу повністю проявити себе, тим самим підвищити якість знань та свій творчий потенціал. За таких умов в сучасній освіті не обійтись без використання педагогічних інновацій.

Головним в своїй роботі вважаю проблему зробити навчання цікавим: для учня це посильним і успішно-результативним. Виховання ж інтересу передбачає реалізацію багатьох методичних прийомів, пошук і застосування різних технологій навчання.

Розділ І

  1.  І.  Інноваційні технології навчання

Вчитель повинен пам’ятати «золоте правило» : «дитина чує – засвоює близько 8% навчального матеріалу, дитина бачить – засвоює близько 13-15%, чує и бачить – 53%, а коли дитина пробує – засвоює 94% навчального матеріалу». Тому необхідно використовувати такі методи навчання, які дають можливість учням як найбільше запам’ятати та зрозуміти. Використовуючи інноваційні технології навчання , переконалась, що новітні технології навчання передбачають не просто отримання знань, а творчого відношення до них, сприяють формуванню і вихованню освіченого, творчого, математично свідомого школяра .

Одним із пріоритетів інноваційного навчання є групова та індивідуальна форми навчання. Індивідуальна форма організації занять ефективна для організації роботи із сильними та слабкими учнями, які за темпами роботи і її результатами різко відрізняються від решти учнів.

З метою врахування індивідуальних особливостей учнів, розширення та поглиблення знань, формування творчої особливості на уроках використовую диференційовані завдання: робота учнів з картками, тестами; робота у випереджувальному режимі під керівництвом вчителя; співбесіда з учнем, надання індивідуальної педагогічної допомоги учням.

Для сприяння усвідомленню учнями сутності процесу навчання, для набуття уміння самостійно переносити знання та навички широко використовується додатковий матеріал, опорні конспекти, Е-контенти.

Значною мірою активізують процес пізнання уроки-практикуми, коли учням пропонується самостійно опрацьовувати та систематизувати матеріал, а вчитель скеровує роботу в потрібне русло. Сильним учням треба підбирати складніші завдання, щоб у них не зникла зацікавленість до роботи і вони були повністю завантаженні. А тим, хто мав певні труднощі у навчанні, навпаки, пропонують прості інші завдання, які вони спроможні виконати.

Індивідуалізація навчання нерозривно пов’язана із діалогічним навчанням. Завдання вчителя полягає в тому, щоб навчити учня самостійно знаходити закономірності, а не в тому, щоб давати йому закони у готовому вигляді. Спочатку учня треба зацікавити, навчити хотіти, а вже потім знати і уміти.

Незважаючи на розмаїття нововведень,основною формою організації навчальної діяльності залишається урок ,тому для його реалізації важливим у моїй роботі є:

- диференційована робота по виконанню класних і домашніх завдань;

- постановка та знаходження шляхів вирішення проблемних питань , завдань;

- використання інноваційних технологій під час проведення різних типів уроків;

- застосування творчих завдань для поглиблення знань.

Алгоритм роботи вчителя при проведенні уроку:

- визначення доцільності використання інтерактивних прийомів саме на цьому уроці;

- ретельний підбір та аналіз навчального матеріалу, у тому числі й додаткового

(тести, приклади, ситуації, завдання для груп);

- планування уроку - етап, хронометраж, орієнтовний поділ на групи, ролі учасників запитання та можливі відповіді;

- вироблення критеріїв оцінювання ефективності роботи груп, заняття;

- мотивація навчальної діяльності шляхом створення проблемної ситуації, наведення цікавих фактів;

- забезпечення розуміння учнями змісту їхньої діяльності та формування очікуваних результатів під час оголошення, представлення теми;

- надання учням необхідної інформації для виконання практичних завдань за мінімально короткий час;

- забезпечення засвоєння навчального матеріалу учнями шляхом інтерактивної вправи (на вибір учителя);

- рефлексія (підбиття підсумків) у різних формах – індивідуальна робота, робота в парах, групах, дискусія, у вигляді малюнків, схем, графіків.

Орієнтовний розподіл часу між етапами інтерактивного уроку

- мотивація – 5 %;

- оголошення теми – 5 %;

- інформування учнів 10-15%;

- Інтерактивна вправа – 50-60 %;

- рефлексія 15-20%.....          Читати роботу повністю >>>>>

 

Додатки  

Е - контенти з математики

Порадник до ЗНО

 

Пошук
Календар
«  Січень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Друзі сайту









Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz